§1.
Informacje ogólne
1. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kolnie zwana dalej szkołą dostosowuje swoją organizację do sytuacji związanej z wprowadzeniem stanu epidemii, zamknięcia placówek oświatowych oraz potrzeby organizacji pracy na odległość.
2. Podstawa dokonywania zmian w istniejącym porządku i organizacji pracy placówki wynika z panującej w Polsce epidemii wirusa COVID-19 oraz wydanego w jej następstwie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493, z późn. zm.).
§2.
Zadania szkoły
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dyrektor jednostki systemu oświaty odpowiada za organizację realizacji zadań tej jednostki z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań.
§3.
Zadania Dyrektora
Dyrektor szkoły:
1) odpowiada za organizację kształcenia na odległość;
2) odpowiada za organizację pracy nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły;
3) zobowiązany jest do powiadomienia rodziców, w jaki sposób będzie zorganizowana nauka, a także określa formy kontaktu czy konsultacji nauczyciela z rodzicami
i uczniami;
4) ustala z nauczycielami tygodniowy zakres materiału dla poszczególnych klas, uwzględniając m.in.: równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, zróżnicowanie tych zajęć czy możliwości psychofizyczne ucznia;
5) ustala z nauczycielami w jaki sposób będzie monitorowana i sprawdzana wiedza ucznia oraz postępy w nauce;
6) ustala sposób dokumentowania realizacji zadań szkoły;
7) określa zasady zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć realizowanych przez nauczycieli z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia;
8) ustala warunki i sposób:
a) przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego,
b) przeprowadzenia sprawdzianu wiadomości i umiejętności,
c) wystawienia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny,
d) zaliczania zajęć w formach pozaszkolnych,
§4.
Zadania Nauczycieli
1. Nauczyciele realizują zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia w ramach obowiązującego ich dotychczas tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami albo na ich rzecz.
2. Do obowiązków nauczycieli należy w szczególności:
1) ustalenie tygodniowego zakresu treści nauczania do zrealizowania
w poszczególnych oddziałach klas oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych, uwzględniając m.in.:
a) specyfikę zajęć,
b) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
c) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w zależności od ich wieku i etapu edukacyjnego,
d) prowadzenie kształcenia na przemian z użyciem monitorów ekranowych i bez nich;
2) określenie sposobu monitorowania postępów uczniów oraz sposobu weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach;
3) ewentualna modyfikacja odpowiednio szkolnego zestawu programów nauczania;
4) dobór źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
5) wspieranie rodziców w organizacji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych poprzez:
a) przygotowywanie i przekazywanie rodzicom uczniów zadań z instrukcją wykonania oraz materiałów,
b) kontakt z uczniami, jeżeli jest to możliwe;
6) w przypadku pedagoga szkolnego prowadzenie porad i konsultacji, grup wsparcia związanych ze zgłaszanymi przez rodziców i uczniów problemami;
7) w przypadku logopedów, terapeutów pedagogicznych opracowanie
i przekazanie rodzicom ćwiczeń doskonalących i utrwalających nabyte umiejętności oraz dokładne instrukcje, jak te ćwiczenia wykonywać, np. filmy instruktażowe, zestawy ćwiczeń, karty pracy, wykaz najefektywniejszych metod pracy wraz z instrukcją ich zastosowania;
8) w przypadku nauczyciela bibliotekarza prowadzenie działalności o charakterze propagatorskim wskazującym, np. strony internetowe największych bibliotek w Polsce oraz serwisów internetowych udostępniających audiobooki, w tym
z lekturami szkolnymi i umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły;
9) w przypadku nauczycieli świetlicy przygotowanie zestawów materiałów, gier i zabaw, ciekawych artykułów, ćwiczeń relaksacyjnych, rozwijających logiczne myślenie itp. i umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły;
§5.
Działalność dydaktyczno-wychowawcza
1. Formami działalności dydaktyczno-wychowawczej są:
1) zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie ze szkolnym planem nauczania opracowanym dla danego oddziału z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość,;
2) konsultacje ucznia z nauczycielami i specjalistami, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji pomiędzy nimi za pośrednictem poczty elektronicznej, forum społecznościowego lub telefonu;
3) konsultacje rodzica z nauczycielami i specjalistami z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniajacych wymianę informacji pomiędzy nimi, jw.
2. Zajęcia z uczniem prowadzone są:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej, strony internetowej szkoły, telefonu lub innych komunikatorów internetowych,
b) indywidualnie z uczniem.
§6.
Dokumentowanie przebiegu nauczania
Dokumentowanie przebiegu nauczania odbywa się z wykorzystaniem elektronicznej formy raportowania działań przez nauczycieli .
§7.
Organizacja kształcenia na odległość
1. Kształcenie na odległość realizowane jest z uwzględnieniem zasad bezpiecznego
i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną, możliwości psychofizycznych ucznia, jego wieku i etapu edukacyjnego.
2. Dzienny rozkład zajęć uczniów oraz dobór narzędzi pracy zdalnej uwzględniają zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń umożliwiających pracę zdalną (komputer, telewizor, telefon) oraz wiek uczniów i etap kształcenia.
3. Wykorzystując różnorodne narzędzia służące kształceniu na odległość nauczyciele uwzględniają kwestię ochrony danych wrażliwych i wizerunku użytkowników.
4. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności z wykorzystaniem:
1) materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych;
2) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii;
3) innych, niż wymienione w pkt 1-3, materiałów wskazanych przez nauczyciela;
4) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
5) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem (e-mailowy, zdjęcie, nagrania itp.)
6) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez ucznia w domu.
5. Nauczyciele są zobowiązani do prowadzenia na bieżąco dokumentacji działań edukacyjnych – zajęć, prac i aktywności poleconych do realizacji uczniom, prac domowych uczniów, ewentualnych sprawdzianów.
6. Uczeń oraz rodzic/opiekun prawny ma możliwość konsultacji z nauczycielem poprzez:
1) kontakt e-mailowy;
2) rozmowę telefoniczną, w przypadku braku możliwości kontaktu za pośrednictwem narzędzi dostępnych – we wskazanych przez nauczyciela dniach i godzinach. Numer telefonu nauczyciela, tylko za jego zgodą, udostępniany będzie na prośbę rodzica.
7. W przypadku braku technicznej możliwości korzystania z kształcenia na odległość
z wykorzystaniem Internetu, rodzice przekazują tę informację telefonicznie do sekretariatu szkoły lub do wychowawcy klasy
8. Wychowawca zobowiązany jest do podjęcia w każdym tygodniu działań polegających na zebraniu od nauczycieli informacji na temat aktywności edukacyjnych ucznia i podjęcia stosownych działań wychowawczych.
9. Każdy nauczyciel zobowiązany jest do przekazania materiałów na dany dzień nie później niż w przeddzień do godziny 10.00. Materiały przekazywane są na adres e-mailowy wicedyrektora szkoły.
10. Materiały dla uczniów bez komputera przesyłane są na adres e- mailowy sekretariatu szkoły do poniedziałku do godz. 10.00 . Materiały te są drukowane i przesyłane uczniom pocztą raz w tygodniu.
11. W ramach aktywności związanych z kształceniem na odległość z wykorzystaniem Internetu, nauczyciele zobowiązani są do przekazania uczniom i rodzicom informacji o konieczności i sposobach zachowania bezpieczeństwa w sieci.
12. Wykorzystywane platformy i inne narzędzia kontaktu online powinny gwarantować zapewnienie ochrony wizerunku nauczyciela i ucznia.
13. W ramach kształcenia na odległość obowiązkiem nauczyciela jest przestrzeganie praw autorskich dotyczących materiałów przekazywanych uczniom do zdalnej nauki.
14. Wszelkie trudności związane z realizacją kształcenia na odległość, nauczyciele zobowiązani są do zgłaszania do dyrektora szkoły, niezwłocznie po ich wystąpieniu.
§8.
Obowiązki nauczycieli w procesie oceniania uczniów
1. Na zajęciach prowadzonych zdalnie sprawdzanie osiągnięc uczniów obejmuje:
1) analizę ich wytworów, prac i przesłanych nauczycielowi różnorodnych materiałów, przesłanie plików z tekstami wypracowań, rozwiązaniami zadań, nagranymi wypowiedziami, prezentacjami;
2) aktywność uczniów w czasie zdalnego nauczania, tj. stała obecność wynikająca z planu zajęć ma wpływ na ocenę zachowania:
a) obecność na zajęciach otrzymuje uczeń, który wykazuje się w ustalony przez
nauczyciela sposób, że zrealizowała wymagania lekcji;
b) na podstawie zgłoszeń rodziców i uczniów, szczególnie rodzin wielkodzietnych o ograniczonym dostępie do sprzetu komputerowego, ustala się tolerancję kilkudniową na wykazanie się aktywnością - informację taką przekazuje się w tym samym dniu do konkretnego nauczyciela;
c) w przypadku braku aktywności ucznia stosujemy następujące procedury:
- jednorazowy nieusprawiedliwiony brak aktywności – interwencja przedmiotowca;
- po interwencji przedmiotowca, w przypadku dalszego braku aktywności – informacja
do wychowawcy, podjęcie działań;
- w przypadku dalszego braku aktywności – podjęcie działań przez pedagoga
szkolnego;
- w przypadku nierealizowania obowiązku szkolnego - informacja do dyrektora szkoły,
kolejno do stosownych urzędów ( Urząd Gminy – nałożenie kary administracyjnej
kary, Sąd Rodzinny).
2. Ustala się następujące kryteria śródrocznych i rocznych ocen zachowania w przypadku kształcenia na odległość:
1) Wywiązywanie się z obowiązków uczniów:
a)PRZESTRZEGANIE USTALEŃ DOTYCZĄCYCH FORM KONTAKTU ORAZ SPOSOBU PRZEKAZYWANIA INFORMACJI USTALONYCH PRZEZ WYCHOWAWCĘ ORAZ INNYCH NAUCZYCIELI
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Przestrzega wzorowo ustaleń na poziomie uczeń-nauczyciel. |
Przestrzega ustaleń na poziomie uczeń-nauczyciel. |
Zdarza się nie przestrzegać ustaleń, jednak przyjmuje uwagi i poprawia się. |
Często zdarza się nie przestrzegać ustaleń, nie zawsze poprawia się. |
Nie przestrzega ustaleń, jednek czasami probuje się poprawić. |
b)DODATKOWA (DOBROWOLNA) AKTYWNOŚĆ I CHĘĆ POSZERZANIA WIEDZY
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Wyróżnia się w wypełnianiu obowiązków i prac wykonywanych z własnej inicjatywy. |
Rzetelnie wywiązuje się z powierzonych obowiązków i prac dobrowolnych. |
Czasami podejmuje dobrowolne zadania. |
Niezbyt dobrze wywiązuje się z powierzonych zadao, rzadko podejmuje zadania samodzielnie. |
Niechętnie lub niestarannie wykonuje powierzone zadania i niechętnie podejmuje zadania dobrowolne. |
c)WYWIĄZYWANIE SIĘ Z REALIZACJI ZADAŃ POWIERZONYCH PRZEZ WYCHOWAWCĘ ORAZ INNYCH NAUCZYCIELI (TERMINOWOŚĆ)
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Zawsze dotrzymuje ustalonych terminów. |
Dotrzymuje ustalonych terminów. |
Zwykle dotrzymuje ustalonych terminów. |
Zdarza się, że nie dotrzymuję ustalonych terminów. |
Często nie dotrzymuje ustalonych terminów. |
- Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej:
- WSPIERANIE INNYCH UCZNIÓW W RAMACH POMOCY KOLEŻEŃSKIEJ
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
W razie potrzeby każdy może na niego liczyć. |
Chętnie pomaga innym. |
Pomaga innym w potrzebie. |
Niezbyt chętnie pomaga innym. |
Nie można na niego liczyć w potrzebie. |
- PODEJMOWANIE Z WŁASNEJ INICJATYWY RÓŻNYCH PRZEDSIĘWZIĘĆ ZWIĄZANYCH Z NAUKĄ ZDALNĄ
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Aktywnie proponuje z własnej inicjatywy i podejmuje różne przedsięwzięcia związane ze zdlalną nauką. |
Często proponuje z własnej inicjatywy i podejmuje różne przedsięwzięcia związane ze zdalną nauką. |
Dość często podejmuje różne przedsięwzięcia związane ze zdlalną nauką. |
Sporadycznie podejmuje różne przedsięwzięcia związane ze zdalną nauką. |
Prawie wcale nie podejmuje przedsięwzieć związanych ze zdalną nauką. |
- POMOC ZDALNA NAUCZYCIELOWI W SYTUACJI GDY ZAISTNIEJE TAKA POTRZEBA
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
W razie potrzeby każdy może na niego liczyć |
Chętnie pomaga innym. |
Pomaga innym w potrzebie. |
Niezbyt chętnie pomaga innym. |
Nie można na niego liczyć w potrzebie. |
- Dbałość o honor i tradycje szkoły:
- DBANIE O POZYTYWNY WIZERUNEK KLASY I SZKOŁY W PRZESTRZENI INTERNETOWEJ
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Zawsze dba o pozytywny wizerunek klasy i szkoły w przestrzeni internetowej. |
Często dba o pozytywny wizerunek klasy i szkoły w przestrzeni internetowej. |
Dba o pozytywny wizerunek klasy i szkoły w przestrzeni internetowej. |
Nie zawsze dba o pozytywny wizerunek klasy i szkoły w przestrzeni internetowej. |
Dość często nie dba o pozytywny wizerunek klasy i szkoły w przestrzeni internetowej. |
- Dbałość o piękno mowy ojczystej:
- KULTURALNE I WŁAŚCIWE ZACHOWANIE SIĘ PODCZAS KOMUNIKACJI Z RÓWIEŚNIKAMI, WYCHOWAWCĄ ORAZ POZOSTAŁYMI NAUCZYCIELAMI
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Wykazuje się wysoką kulturą języka oraz netykietą. |
Wyróżna się dbałością o kulturę języka oraz netykietą. |
Dba o kulturę języka oraz netykietę. Zdarza się mu popełniać błędy, jednak je poprawia. |
Zdarza mu się używać nieodpowiednich słów w netykiecie, popełnia błędy, nie zawsze pracuje nad ich poprawą. |
Nie dba o kulturę języka, netykietę. |
- Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
- PRZESTRZEGANIE BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY W TRAKCIE TRWANIA ZAJĘĆ ON-LINE
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny. Reaguje na sytuacje stanowiące zagrożenie dla siebie i innych. |
Wyróżnia się w przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i higieny, nie stwarza sytuacji niebezpiecznych dla innych i dla siebie. |
Zdarzyło się, że spowodował zagrożenie bezpieczeństwa własnego lub innych osób, ale zareagował pozytywnie na zwróconą uwagę. Zawsze dba o higienę. |
Lekceważy zagrożenie bezpieczeństwa własnego lub innych osób, ale reaguje pozytywnie na zwrócone mu uwagi. Niedostatecznie dba o higienę. |
Często stwarza zagrożenie lub lekceważy niebezpieczeństwa, nie reaguje na zwracane mu uwagi. Nie dba o higienę. |
- DZIELENIE SIĘ PRAWIDŁOWYMI NAWYKAMI DOTYCZĄCYMI WŁAŚCIWEGO SPĘDZANIA CZASU PODCZAS PRZERWY MIĘDZY LEKCJAMI
Ocena wzorowa |
Bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Zawsze dzieli się prawidłowymi nawykami dotyczącymi własciwego spędzania czasu podczas przerwy miedzy lekcjami. |
Dzieli się prawidłowymi nawykami dotyczącymi własciwego spędzania czasu podczas przerwy miedzy lekcjami. |
Czasami dzieli się prawidłowymi nawykami dotyczącymi własciwego spędzania czasu podczas przerwy miedzy lekcjami. |
Nie zawsze dzieli się dzieli się prawidłowymi nawykami dotyczącymi własciwego spędzania czasu podczas przerwy miedzy lekcjami. |
Nie zawsze pamięta o prawidłowych nawykach dotyczących właściwego spedzania czasu podczas przerw miedzy lekcjami. |
- PRZECIWSTAWIANIE SIĘ AKTOM AGRESJI W INTERNECIE (HEJTOWI, INNYCH ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH)
Ocena wzorowa |
bardzo dobra |
dobra |
poprawna |
nieodpowiednia |
Zawsze przeciwstawia się aktom wulgarnego zachowania, arogancji w stosunku do innych ludzi, otwarcie reaguje na takie zachowania. |
Przeciwstawia się aktom wulgarnego zachowania, arogancji w stosunku do innych ludzi, otwarcie reaguje na takie zachowania. |
Przeciwstawia się aktom wulgarnego zachowania, arogancji w stosunku do innych ludzi, nie zawsze otwarcie reaguje na takie zachowania. |
Zdarzyło się, że nie postąpił zgodnie z zasadą uczciwości w stosunkach międzyludzkich, uchybił godności innej osoby, nie wykazał szacunku dla cudzej pracy, zachował się nietaktownie i niekulturalnie, ale zareagował na zwróconą uwagę, przeprosił, wykazał skruchę. |
Często w swoim postępowaniu nie przestrzega zasad uczciwości, nie szanuje innych osób, zachowuje się nietaktownie i niekulturalnie, na krótko reaguje na zwróconą uwagę ale jego zachowanie powtarza się. |
2a) Ocenę wzorową, bardzo dobrą, dobrą lub poprawną zachowania otrzymuje uczeń, który spełnia większość kryteriów przewidzianych na daną ocenę zachowania.
2b) Ocenę nieodpowiednią zachowania otrzymuje uczeń, który spełnia co najmniej 5 spośród kryteriów przewidzianych na daną ocenę. Niespełnienie kryteriów na ocenę nieodpowiednią równoznaczne jest z oceną naganną zachowania.
2c) Ocena zachowania śródroczna i roczna w czasie kształcenia na odległość nie może być wyższa niż poprawna, jeżeli uczeń nie był aktywny w czasie zdalnego naucznia i podjęte były interwencje przedmiotowca, wychowawcy, pedagoga.
2d) Ocena zachowania śródroczna i roczna nie może być wyższa niż nieodpowiednia, jeżeli uczeń nie był aktywny w czasie zdalnego nauczania i podjęte były wszystkie kroki przewidziane w procedurze skłaniającej do podjęcia aktywności zawarte w punkie 2a - 2c.
2e) Ocena zachowania śródroczna i roczna nie może być wyższa niż naganna, jeżeli uczeń otrzymał naganę Dyrektora szkoły w ciągu danego półrocza.
2f) W szczególnych przypadkach uczeń może otrzymać wyższą ocenę niż wynikająca z kryteriów oceny zachowania i zastosowanych kar statutowych, gdy jest widoczna poprawa zachowania. Decyzję podejmuje wychowawca klasy.
2g) W przypadku pracy hybrydowej nauczyciel wychowawca analizuje kryteria oceny zachowania w pracy zdalanej i stacjonarnej, podejmuje ostateczną decyzję.
3. Sposoby sprawdzenia osiagnięc uczniów dostosowuje się do możliwej w szkole organizacji pracy z uwzględnieniem zdiagnozowanych warunków techniczno – informatycznych w domu ucznia.
4. Każdy nauczyciel dostosowuje sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz informuje uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) o wprowadzonych zmianach i wybranych przez siebie sposobach.
5. Informacje, o których mowa w ust. 3 przekazywane i udostępniane są w formie opublikowania na stronie internetowej szkoły w zakładce zdalne lekcje, przy konkretnych lekcjach.
§9.
Rada Pedagogiczna
1. Kompetencje Rady Pedagogicznej nie zmieniają się.
2. Rada Pedagogiczna może podejmować swoje decyzje zdalnie, z wykorzystaniem przyjętych w szkole środków komunikacji elektronicznej.
3. Głosowania członków Rady Pedagogicznej odbywają się w formie: wiadomości e-mail przesłanej przez nauczyciela z wykorzystaniem skrzynki elektronicznej wskazanej przez nauczyciela;
4. Treść podjętej w tym trybie czynności utrwalana jest przez Dyrektora w formie protokołu, notatki lub adnotacji.
5. Przepisy ust. 1-3 stosuje się̨ także do rodziców, uczniów, absolwentów i innych osób realizujących swoje prawa i obowiązki wynikające z przepisów oświatowych, w szczególności w zakresie składania wniosków i innych dokumentów.
§10.
Zespoły nauczycielskie i zasady ich pracy
1. Zespoły nauczycielskie powołane przez dyrektora szkoły pracują w niezmienionym składzie.
2. Pracą zespołu kieruje powołany przez dyrektora przewodniczący zespołu uwzględniając ustaloną przez dyrektora organizację wynikajacą z czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół.
3. W szkole funkcjonuje zespół ds. nauki zdalnej.
§11.
Współpraca z rodzicami
Aktywizowanie rodziców i uzyskanie wsparcia w realizowaniu zadań szkoły realizowane jest poprzez:
1) zapewnienie każdemu rodzicowi możliwości konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazanie im informacji o ich formie i terminach;
2) poinformowanie o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu;
3) wymianę informacji na temat dziecka lub ucznia z nauczycielami z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
§12.
Samorząd uczniowski i Rada Rodziców
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 działalność organów społecznych szkoły opiera się na zasadach organziacji pracy szkół, tj. pracy zdalnej.
§13.
Biblioteka szkolna
Biblioteka szkolna w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 prowadzi działalność na terenie szkoły.
§14
Pracownicy administracji i obsługi
1. Ograniczenie obowiązku świadczenia pracy na terenie szkoły dotyczy również pracowników administracji i obsługi, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to niezbędne dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania tych jednostek.
2. O organizacji pracy pracowników admininistacji i obsługi decyduje dyrektor szkoły z zachowaniem przepisów prawa i zaleceń Państwej Inspekcji Pracy.